Soustředění - proč nám dělá takové problémy a jak ho zlepšit?

Soustředění - proč nám dělá takové problémy a jak ho zlepšit?

Zaměření své pozornosti na konkrétní věc je důležitým faktorem pro vzdělávání a schopnosti pojímat a vstřebávat nové informace. Soustředění je nutno trénovat. Pokud ho netrénujeme, zeslábne a ochabne

 

Co si vlastně představit pod pojmem soustředění (pozornost)?

Soustředění je schopnost zaměřit se na určitý děj nebo objekt. Její funkcí je vpouštět do vědomí omezený počet prvků, dějů či informací. Zaměření pozornosti je ovlivňováno vůlí, motivy a pocity.

 

Proč nám dělá soustředění takové problémy? 

Dnešní svět a technologie jsou vytvořeny tak, aby nás něco neustále vyrušovalo, žijeme v době mobilu, sociálních sítí a mozek si stále přeje být vyrušován, vlastně se už ani nedokážeme nudit. Máme pocit, že každou volnou chvíli bychom měli vyplnit něčím smysluplným. Když jedeme autobusem nebo vlakem, vyřizujeme emaily nebo si alespoň čteme, protože nevydržíme jen tak sedět.

Jenže mozek občas potřebuje jen tak sedět a třeba sledovat z okna cestu. Na první pohled se sice zdá, že trávíte svůj čas efektivně, když stále vymýšlíte čím svůj mozek zaměstat, jenže ono se vám to nakonec vrátí a hlava si začne odpočívat, až to budete nejméně potřebovat.

 

Jak zlepšit své soustředění?

  •  Naučte se vzdorovat a nenechte se vyrušit -  vzdorování upozornění na telefonu, odolat, pracovat na úkolu a až po nějaké chvíli si dovolit přečíst zprávu.

 

  • Odpočinek - nejdůležitějším faktorem ovlivňující soustředění je odpočinek, respektive únava. Snažte se dopřát spánku  pravidelnost, opravdu to zefektivní celý váš den.

 

  • Nehladověttělo potřebuje energiiHladovění a nedostatečný příjem tekutin našemu soustředění velice škodí.

 

  • Zvyšte přívod kyslíku do mozku - krev je hlavním nositelem kyslíku v našem těle. Zkuste se minimálně jednou za hodinu zvednout a projít se, nebo si lehce zacvičit, abyste rozproudili krev.

 

  • Výběr místa - pokud se chcete opravdu soustředit, tak si vyberte místo, kde Vás nebude nic rozptylovat. 

 

  • Potraviny - dbejte na zdravou a vyváženou stravu. Banány nebo hrušky podporují koncentraci. Také mořské ryby a plody moře, které díky vysokému obsahu jódu přispívají k soustředění.

 

  • Doplňkyginkgo biloba přispívá k lepšímu prokrvení mozku (a tedy i přísunu živin) a pomáhá udržovat paměť „v kondici“. Guarana podporuje psychickou aktivitu a soustředění, podobně jako ženšen, který navíc přispívá ke zvýšení psychické odolnosti v zátěži. Pozornost ovlivňuje správné fungování nervového systému, pro nějž jsou důležité vitamíny skupiny B. Jejich nedostatek se projeví i mentálním útlumem nebo slabší odolností vůči stresovým faktorům. Všechny tyto látky a některé další obsahuje i náš doplněk stravy ActiveLive 2.0.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NTg4ZmUw